مشاور تولید تجهیزات پزشکی


اگر شما جزء شرکت های تولیدکننده یا واردکننده تجهیزات پزشکی هستید و در پرونده ثبت کالا، نیازمند ثبت کد GTIN در پرونده خود هستید و یا به دلیل عدم ثبت این کد پرونده شما توسط کارشناس با نواقص روبه رو شده است. ممکن است این سوال در ذهن شما ایجاد شود که کد GTIN چیست، چگونه می توانم برای کالای وارادتی یا تولیدی کد GTIN یا ایرانکد اخذ نمایم؟

کد تجاری فراورده ( GTIN) چیست؟

این کد یعنی Global Trade Item Number یا شماره جهانی اقلام تجاری عبارت است از کدی اختصاصی جهت فراورده که در سطح جهان بر مبنای استانداردهای سازمان GS1 صادر گردیده و از آن قبلا با عنوان EAN-14 نیز یاد میگردید
شناسه جهانی قلم کالای تجاری (GTIN) یک شناسه بین‌المللی است که توسط سازمان جهانی GS1 ارائه شده و در بیش از 110 کشور دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. کدی یکتا با تعداد ارقام به طور معمول 8، 12، 13 یا 14 رقم است و در ایران معمولا کد 13 رقمی رایج است که با پیش شماره 626 شروع می‌شود که مشخص کننده کالا میباشد و توسط کمپانی سازنده کالا در سایت جهانی بصورت بارکد دو بعدی ثبت و سالانه شارژ می گردد و برای هر بار ترخیص نیاز به درج جداگانه نمی باشد و یک بار درج آن برای ثبت کالا کافی است. این بارکد روی محصول بسیاری از انواع کالاها وجود دارد ولی درج آن الزامی نمی باشد و در صورت درج GTIN های تکراری برای کالاهای متفاوت فقط یک کد IRC صادر خواهد شد. این کد در سامانه تجهیزات و ملزومات پزشکی در قسمت اضافه کردن GTIN باید درج شود و برای برچسب کالا، دریافت کدهای جداگانه برای تمامی سایزهای موجود کالا ضروری می باشد. زمانی که نیاز به تصحیح این کد می باشد، شرکت می تواند تا دو بار نسبت به تصحیح آن اقدام نماید.

ناظر فنی

ایرانکد چیست؟

به جهت ایجاد نظم و سهولت در طبقه بندی ملی اجناس و کالاها همچنین خدمات برای آنها مشخصه ای تحت عنوان ایران کد تعیین می شود. این کد که به موجب کد ملی کالاهاست، 16 رقمی بوده و همانطور که گفته شد برای نظم بخشیدن به امور طبقه بندی و شناسایی بهتر کالاها مورد استفاده قرار می گیرد.
با کمک ایران کد، اطلاعاتی مانند: مشخصات فنی، مشخصات عرضه کننده محصول و استاندارد ملی تعیین می شود که این امر در حوزه تجارت الکترونیک، ممانعت از قاچاق کالا بسیار حائز اهمیت می باشد.
اصولا هدف از ایجاد کد ملی کالا یا همان ایران کد، شفاف سازی اقتصادی و جلوگیری از مشکل و معضل مخرب قاچاق کالاها و در پی آن تامین شدن تمامی نیازهای کشور از سوی کالاها و منابع داخلی می باشد.
دکتر امید صفرپور از مشاورین فعال در حرفه ثبت کالای تجهیزات پزشکی، و همچنین از ناظرین فنی(مسئول فنی) صاحب صلاحیت اداره کل تجهیزات پزشکی، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی می باشد.
لذا مفتخر هستم با مدیرانی که قصد ثبت محصول تولیدی و وارداتی خود را دارند و با بوروکراسی های اداری، اداره کل تجهیزات پزشکی و مرکز ملی شماره ‌گذاری کالا و خدمات ایران آشنا نیستن در در اخذ کد ملی کالا )ایرانکد( و کد GTIN همکاری نمایم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با شماره 09120135205 (دکتر امید صفرپور) تماس حاصل نمایید.

مشاور تولید تجهیزات پزشکی
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟